نتانياهو خطاب به مقام هاي اسرائيلي: درباره ايران وراجي نکنيد
نتانياهو خطاب به مقام هاي اسرائيلي: درباره ايران وراجي نکنيد
خراسان - مورخ چهارشنبه 1390/11/19 شماره انتشار 18050
نويسنده: بهروزي
رويترز: ايران غني سازي در سايت فردو را گسترش داده است

پس از اظهارات هشدارآميز باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا درباره تاثيرات مخرب فراوان درگيري نظامي در خليج فارس براي اين کشور، بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل نيز به مقام هاي اين رژيم هشدار داد که از «وراجي» درباره حمله احتمالي به تاسيسات هسته اي ايران خودداري کنند. هم زمان رويترز به نقل از ديپلمات ها خبر داد: ايران با افزودن ۲ آبشار از سانتريفيوژها، غني سازي در فردو را گسترش داده است. مشروح اين گزارش در پي مي آيد:

نتانياهو: صحبت از حمله به تحريم ها ضربه مي زند

بي بي سي گزارش داد: بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل به مقامات اين رژيم هشدار داده است از وراجي درباره احتمال حمله به سايت هاي هسته اي ايران خودداري کنند.خبرگزاري فرانسه به نقل از روزنامه معاريو گزارش داده که نتانياهو اين هشدار را به شماري از مقامات نظامي و وزراي دولت اسرائيل داده است که به عقيده او بيش از حد آزادانه در مورد احتمال حمله اسرائيل به تاسيسات اتمي ايران صحبت مي کنند.روزنامه معاريو اين خبر را به نقل از مقامات بلندپايه اي گزارش داده که نامشان را فاش نکرده است.اين مقامات مي گويند نتانياهو اين اظهارات را يکشنبه در نشست وزراي حزب ليکود در دولت ائتلافي اسرائيل مطرح کرده است.براساس اين گزارش نتانياهو به مقامات اسرائيلي گفته که چنين صحبت هايي به شدت زيانبار است و علاوه بر قرار دادن اسرائيل در خط مقدم ماجرا، به تحريم ها هم ضربه مي زند.هشدار نتانياهو پس از آن مطرح مي شود که چند مقام بلندپايه نظامي و سياسي اسرائيل در هفته گذشته درباره احتمال حمله آن رژيم به تاسيسات اتمي ايران اظهارنظر کردند.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه در اين ميان، آويگدور ليبرمن، وزير خارجه اسرائيل در اولين روز سفرش به واشنگتن در ديدار با سناتور ديک لوگار، عضو کميسيون امور خارجي سنا درباره برنامه هسته اي ايران مذاکره کرد.وزير خارجه اسرائيل با هيلاري کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز ديدار و گفت وگو مي کند.

رويترز: دو آبشار جديد در فردو نصب شده است

در همين حال، ديپلمات هاي وين مدعي شدند فعاليت هاي هسته اي ايران در سايت فردو گسترش يافته است. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز منابع ديپلماتيک ادعا کردند: ايران فعاليت غني سازي اورانيوم را در فردو گسترش داده است. ايران ماه گذشته آغاز غني سازي اورانيوم با غناي ۲۰ درصد را در فردو آغاز کرد. ديپلمات ها در آن زمان گفتند ايران ۲ آبشار ۱۷۴ سانتريفيوژي را در اين سايت فعال کرده و سانتريفيوژهاي بيشتري در حال نصب است. يک ديپلمات مستقر در وين نيز گفت ۲ آبشار ديگر که مانند سري قبل براي کارآمدي بيشتر به يکديگر متصل اند، اکنون براي غني سازي مستقر شده اند. وي گفت: سري دوم آبشار در حال عمليات است. برداشت من اين است که هر ۲ فعال اند و مشکلي ندارند. ديپلمات ديگري که نزد آژانس بين المللي انرژي اتمي معتبر است نيز بدون توضيح درباره جزئيات به گسترش فعاليت ها در فردو اشاره کرد.

ادعاي رويترز درباره ارائه طرح کاري جديد ايران به آژانس

رويترز در عين حال با اشاره به سفر سه روزه هياتي شش نفره از مقامات عالي رتبه آژانس بين المللي انرژي اتمي به ايران مدعي شد: عصر روز دوم مذاکرات، يک روز پيش از آخرين روز نشست ها در پايتخت ايران، هيات ديده بان هسته اي سازمان ملل که به تهران سفر کرده بود، پاکتي را دريافت کرد که ضربه اي به هرگونه اميد براي پيشرفت اساسي در مذاکرات بود.

يک ديپلمات مستقر در وين که درباره اين مذاکرات صحبت مي کرد با بيان اين که اين پاکت حاوي يک "طرح کاري جديد" بود ادعا کرد که اين طرح در تضاد با ماهيت مذاکرات انجام شده کارشناسان آژانس تا آن زمان قرار داشت که در طول آن براي تمرکز بر گام هاي ملموسي از جانب ايران تلاش کرده بودند.

رويترز تلاش کرد به نقل از مقامات غربي اقدام ايران را وقت کشي جلوه دهد.

سفير اسپانيا: بيشترين زيان را از ادامه تحريم ها عليه ايران مي بينيم

به گزارش ايرنا در همين حال سفير جديد اسپانيا در ايران در ديدار با رئيس کميسيون امنيت ملي کشورمان با تاکيد بر علاقه مندي کشورش براي توسعه همکاري دوجانبه با جمهوري اسلامي ايران ،‌گفت: اسپانيا بيشترين زيان را از ادامه تحريم ها عليه ايران مي بيند از اين رو همواره از ادامه گفت و گوها براي حل سوء تفاهمات حمايت کرده است.

جمع آوري امضا براي طرح جديد ۲ فوريتي توقف صادرات نفت ايران به اروپا

حجت الاسلام حسين سبحاني نيا، دبير هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خراسان از تهيه طرحي دو فوريتي با بيش از ۱۵۰ امضا براي توقف صادرات نفتي ايران به اتحاديه اروپا خبر داد و در عين حال گفت: اين طرح دو فوريتي روز گذشته تقديم هيئت رئيسه نشد و با توجه به اين که جلسه علني امروز، آخرين جلسه پيش از انتخابات به شمار مي آيد، بررسي اين طرح در صورت تقديم آن به بعد از برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس موکول مي شود. به گفته عضو هيئت رئيسه، با توجه به اين که طرح توقف صادرات نفتي ايران به اتحاديه اروپا پيش از اين هم مطرح شده بود در مجموع در مجلس به اين جمع بندي رسيديم که بايد ملاحظاتي در اين زمينه مراعات و چنين تصميمي بايد در هماهنگي با کليت نظام گرفته شود. در همين زمينه ناصر سوداني عضو کميسيون انرژي مجلس در گفت و گو با ايرنا گفت: 150 نفر از نمايندگان طرح دو فوريتي را امضا کرده اند.وي افزود: در متن اين طرح بر قطع فروش نفت به کشورهايي که در تحريم خريد نفت از ايران پيش قدم شده اند و پافشاري مي کنند و جلوگيري واردات کالاهاي غيرضروري از اين کشور ها تاکيد شده است.وي از ديگر بندهاي اين طرح را ايجاد محدوديت در تردد اتباع اروپا و بالعکس و تلاش دولت براي جايگزين کردن خريداران نفت از طريق ديپلماسي اقتصادي و همچنين افزايش تبديل نفت خام به فرآورده هاي نفتي براي برداشتن گام هاي بلندتر به منظور صادرات فرآورده‌هاي نفتي اعلام کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 1422
بازدید کل : 71797
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket